Dětská individualita v praxi
Když pomineme ten moment, že vám vaše holčičky řeknou, že už nechtějí už nosit stejné oblečení. Nejvíce si asi uvědomíte, jak jsou vaše děti rozdílné, když nastoupí do školy. Přístup vašeho dítěte ke škole a k učení vám zobrazí ty malé osobnosti v celé kráse. Dnes jsem s holčičkami dodělával úkoly, protože nebyli v pátek ve škole.
Klárka už od první třídy je suterén, která si chce dělat všechno sama. Nechce si nechat poradit, nebo rovnou pomoc. Do toho je trošku nervák a když jí něco nejde, tak to občas končí slzičkami. Trvalo mi chvíli, než jsem přišel na to, že chce si přijít na vše sama. Nechce, aby jí někdo stála za zadkem a kontroloval. I na to, že je pro ní lepší, když si o pomoc požádá sama. Pokojíček umí perfektně uklidit a vypulírovat, ale co se týče školy, tak je jedním slovem Bohém. Školní taška je od toho, aby se tam všechno naházelo. Penál ve stálém nepořádku. Bordel je pro génie a jak ona sama říká: „Já jsem génius!“
Lilinka je proti tomu již od počátku první třídy pečlivka a zarputile důsledná ve všem, co dělá. Penál má srovnaný, tašku uklizenou. Na druhou stranu je ráda, když mě má stále za zadkem a taky to vyžaduje. Chce být ve všem nejlepší a jakýkoliv neúspěch je pro ní stejný jako kdyby na světě neexistovala čokoláda. Co se týče pokojíčku a věcí okolo, tak je spíš bordelářka a flegmouš.
Vlastně takové byly vždycky, akorát jejich osobnosti a individuality se derou na povrch. Mě baví to pozorovat. I když občas je to jako v minovém poli a výbuch emocí a individuality může přistát z leva nebo zprava. Nejlépe najednou.
Jeli jsme autem. Někam jsem pospíchal, vyjel jsem z parkoviště, aniž bych se připoutal. Obvykle to nedělám, takže holky překvapilo, že auto začalo pípat.
„“Co to pípá?“, zeptala se Lilinka.
„Nepřipoutal jsem se a auto mě upozorňuje, abych to udělal!“, zastavil jsem u kraje a připoutal se. Sám vždycky holky kontroluji, že jsou připoutané a nechtěl jsem jim jít špatným příkladem.
„To je chytrý!“, pochválila auto malá školačka.
„Některý auta jsou už chytřejší než lidi.“, poznamenám.
„Děti jsou chytřejší než dospělí!“, doplní mě Klárka.